Prezes Zarządu Prezes Zarządu
504
BLOG

uzbrojony śmigłowiec z Mielca

Prezes Zarządu Prezes Zarządu Rozmaitości Obserwuj notkę 25

Idea budowy sprzętu lotniczego w Polsce zawsze była ważnym zagadnieniem. W pierwszej fazie fascynacji lotnictwem produkcji samolotów podejmował sie każdy poważny przedsiębiorca. Liczył się każdy element konstrukcji - kadłub, silnik, konstrukcja płata. Pierwsze samoloty dla wojska były bardzo interesującą konstrukcją. Oddział lotniczy dysponował zaprzęgiem konnym do przeciągania kadłuba samolotu w postaci złożonej.

Co pewien czas wyszukiwano teren nadajacy się jako pas startowy i lądowisko. Drużyna lotnicza miała czas na prawidłowe zmontowanie samolotu do 15 minut. Podobnie by ło ze złożeniem samolotu po wykonaniu lotu patrolowego.

Składanie samolotu było proste. Odłączony płat od kadłuba był podwieszony po obu stronach samolotu. Należało go tylko odblokować, przemieścić i zamocować we wskazanym miejscu na kadłubie. Właściwe ustawienie uzyskiwano poprzez właściwe naprężenie linek. Czas wykonania lotu także nie był długi, pierwsze konstrukcje odrywały się od ziemi na kilka minut. Wystarczało to do wykonania przelotu zwiadowczego nad terenem i zdania relacji dowódcy.

Dopiero udoskonalenie gaźnika, większa nośność płata, większe szybkości pozwoliły na zbudowanie samolotu zgodnego z oczekiwaniem użytkowników. W zasadzie brakowało już tylko możliwości pionowego startu i lądowania. Wykonano nawet i kilka prototypów, ale tylko wirujący płat na razie spełnia oczekiwania.

Rozwój konstrukcji lotniczych doprowadził do specjalizacji, do budowy wyspecjalizowanych konstrukcji a oprogramowanie pozwoliło na uzyskiwanie przewagi nad przeciwnikiem.

Tradycje lotnicze w Polsce przetrwały w budowie samolotów i śmigłowców, a talże samolotów bezsilnikowych (szybowców). Do dzisiaj funkcjonuje kilka zakładów uratowanych z bezsensownego "prywatyzowania" polskiej gospodarki.

 

uzbrojony śmigłowiec z Mielca

http://www.radiomaryja.pl/informacje/mielec-zaprezentowano-uzbrojony-smiglowiec-black-hawk/

 

Przed nami produkt z Mielca, zbudowany na bazie wieloletnich doświadczeń specjalistów różnych dziedzin i różnych narodowości. Także polskich konstruktorów.

Świerzbi mnie ręka na tych, którzy uparli się likwidować polską gospodarkę przypisując jej same negatywne cechy. Uważam, że przemiany ustrojowe należało rozpocząć od odsunięcia wszystkich, którzy zarządzali polską gospodarką pod przewodnictwem PZPR. To jest prawdziwy problem polskiego przemysłu. Ci ludzie, przesiąknięci ukierunkowaniem na Moskwę nigdy nie uwolnią się od zależności. Mam tu na myśli kadry zarządzające zwłaszcza na etapie ministerstwa.

To ci ludzie - którzy przedzierzgnęli się z PZPR-owców w działaczy Unii Wolności i później w zwolenników PO - będą już zawsze hamulcowymi polskiej przedsiębiorczości.

Inaczej jest z załogą, która nie podlega fanaberiom politycznym. To są fachowcy w swojej dziedzinie, tam nie ma miejsca na założenia polityczne. Maszyna musi latać i nie ma prawa zawieść w czasie lotu. Nad sprawnością maszyny czuwają zastępy mechaników a współpraca mieleckich mechaników i konstruktorów z koncernem Sikorsky jest dowodem, że z polską produkcją nie jest aż tak źle, by ją likwidować.

 

 

 

 

nauczyciel zawodu i praktyk

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości